Zasady

I


~ Miesiące i pogoda będą się regularnie zmieniać, prosimy więc o zwracanie uwagi na ramkę z pogodą i ogłoszeniami! Żeby nie było później wymyślania takich kwiatków jak śnieg w środku kwietnia albo styczniowe upały :>


~ Miejscem akcji jest głównie Polska, ale dopuszczalna jest możliwość umieszczenia akcji np. w okupowanym Wilnie czy też w Paryżu. Wszystko zależy od Ciebie i Twojej inwencji twórczej.


~ To, co dzieje się aktualnie (w ramach blogowego czasu) jest zawsze nadrzędne w stosunku do innych wątków. Innymi słowy - prowadzenie wątków powojennych lub przedwojennych to czysta hipoteza na temat tego, co działo się z Twoją postacią w danym okresie. Jeżeli autor A ma życzenie założyć, że jego postać w roku pańskim 1935 znajdowała się w Grodnie i spotkała się tam z postacią autora B, może tak być - ale po uprzednim ustaleniu, chyba że ktoś lubi niespodzianki.


II


~ Tworząc postać, staraj się trzymać realiów na tyle, na ile je znasz - oczywistym jest fakt, że nie życzymy sobie tutaj panienek z dekoltem po pachy, manikiurem i kolczykiem w nosie. Jeżeli jednak zdarzy Ci się jakieś potknięcie, wówczas licz się z tym, że inny autor lub administracja zwrócą delikatnie uwagę na to niedopatrzenie. Pamiętaj - na tym blogu chodzi o to, by się uczyć i dobrze bawić, a nie kłócić!

~ Nie trzeba stylizować języka - podczas wojny ludzie mówili całkiem normalnie. Chociaż miło byłoby, gdybyś umieścił np. niemieckie wstawki w wypowiedziach Niemca albo rosyjskie powiedzonka w ustach Rosjanina. :)

~ Jeżeli chodzi o sposób dołączenia i ramy czasowe, sprawa wygląda następująco. Zapisujesz się pod zakładką REKRUTACJA i czekasz przez trzy dni - tyle czasu administracja ma, by wysłać autorowi zaproszenie. Gdy już otrzymasz zaproszenie, masz trzy dni na jego zaakceptowanie. Po akceptacji zyskujesz mniej, ni więcej, tylko dwa tygodnie na napisanie karty. Jeżeli nie zmieścisz się w ramach czasowych, piszesz do Administracji z LOGICZNYM POWODEM (np. choroba, problemy techniczne) i Administracja daje Ci czas w liczbie sześciu bonusowych dni.


III


~ Możesz grać postacią obcokrajowca, ale musisz uzasadnić jego pobyt na terenach kraju nad Wisłą. Np. Francuzka mogła zostać przed wojną żoną Polaka, Anglik może przebywać jako szpieg na terenie Gdańska etc. Wymyślenie tegoż powodu należy tylko i wyłącznie do Ciebie! Publikując Kartę Postaci, musisz w niej zawrzeć:

  • Imię i nazwisko
  • Wiek
  • Rangę postaci (jeśli jest wojskowym), zawód (jeżeli jest cywilem)
  • Ekwipunek - w przypadku wojskowych, pielęgniarek etc;
  • Narodowość
  • Opis wyglądu - chodzi nam tutaj np. o cechy szczególne, kolor oczu, wzrost w cm, grupę krwi. Mają to być po prostu rzeczy, które zawrzecie w "rysopisie" Waszej postaci.
  • Dopisek odautorski - czyli jak można się z Tobą skontaktować?
~ Bardzo mile widziane są wszelkie zakładki typu: powiązania, galerie, wspomnienia. Pisanie notek też. Tyle, że wszelkie dodatki do kart (poboczne, powiązania, itd) publikujemy z wcześniejszą datą, niż kartę.

~ Masz problem z wyborem postaci? A może masz zarys w głowie, ale nie potrafisz stworzyć nazwiska? Cóż, od tego są WOLNE POSTACIE!
Warto skorzystać też z innych zakładek - po to je przygotowaliśmy, aby wam służyły.

~ Jeśli tworzysz postać, masz prawo stworzyć jej postać poboczną (czyli brata, siostrę, męża, ojca, matkę, narzeczonego etc.) Postać ta będzie towarzyszyć Twojemu bohaterowi w trakcie rozgrywki, a co do jej losów - cóż. Pełna dowolność.

~ Jeśli postać Ci się przejadła, czujesz, że nie potrafisz jej prowadzić, a nie masz ochoty nas opuszczać - wówczas masz prawo ją zabić. Pamiętaj jednak, by logicznie to uzasadnić i umieścić to np. w notce, uprzednio kończąc swoje wątki. Maksymalna ilość postaci to DWIE.  


IV

 

~ Na blogu prowadzić będziesz następujące formy rozgrywki:
  •  Wątki grupowe.
Pierwsza z form rozgrywki, przewidziana dla wszystkich autorów. Organizatorem może być administracja lub autor. W trakcie pisania obowiązuje ustalona przez niego kolejność. Wątek może trwać nieograniczoną ilość czasu, a od autorów wymaga się odpisywania minimalnie dwa razy w tygodniu. Gra dotyczy zwykle wydarzeń długofalowych, bezpośrednio powiązanych z główną osią fabuły bloga.

  • Wątki indywidualne.
Wątki między dwoma, ewentualnie trzema autorami, prowadzone pod ich kartami postaci. Czas, miejsce i rodzaj akcji zależy wyłącznie od autorów. O wątek może zapytać (lub od razu go zacząć) zarówno starszy stażem, jak i nowy autor.


~ Na wątki staraj się odpisywać możliwie najczęściej. Administracja będzie dawać dobry przykład, z drugiej jednak strony pamiętaj, że blog ten NIE JEST PRZYMUSEM.

~ Wszystkie sprawy dotyczące wątków (i nie tylko ich!) załatwiaj z osobą zainteresowaną, a nie na forum publicznym. Jeśli chodzi o wątki grupowe czy o specjalne wydarzenia, wypowiadaj się pod Obwieszczeniami Administracji, Twój głos jest tu najważniejszy!



V



~ Jeżeli uznasz, że potrzebne Ci prawa administratora, że chcesz coś zmienić, ulepszyć - napisz do nas! Dostaniesz wtedy okres próbny wynoszący 1 tydzień.
~ SPAM zostawiaj tylko na chatboxie i w zakładce o wdzięcznej nazwie RAPORTY . Wszelkie reklamy i wymiany mile widziane!

~ Urlop? Tak, ale maksymalnie na miesiąc. Jeśli nie wrócisz do nas po tym okresie, trudno - usuwamy, chyba że nawiążesz kontakt albo usprawiedliwisz swoje nieobecności pod zakładką DOWÓDZTWO - tam też możesz zadawać pytania, zgłaszać błędy lub marudzić na niekompetencję Administratorek :)

~ Odchodzisz od nas? Nie potrafisz wczuć się w postać? Trudno, przynajmniej zwrócimy Ci kartę! Tak, Administratorki odsyłają karty postaci - wiemy, ile wysiłku i weny kosztowało Cię jej stworzenie!


ADMINISTRACJA ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO ZMIANY REGULAMINU - w takim wypadku będziecie natychmiast informowani w specjalnej ramce.

NIEZNAJOMOŚĆ REGULAMINU NIE ZWALNIA Z JEGO PRZESTRZEGANIA!

Tu warto kliknąć!

Szablon wykonany przez Eveline Dee z Panda Graphics